Zdrowie i Ty

Zasady skutecznego odchudzania

Zarówno media, prasa  jak i strony internetowe przepełnione są promowaniem zdrowego i aktywnego trybu życia, pomimo to wiele z nas zapomina o podstawowych zasadach istotnych w utrzymaniu zarówno zadowalająco  smukłej sylwetki jak i uniknięciu wielu schorzeń.

Odchudzanie to nie jest krótkotrwały proces, który możemy zakończyć po miesiącu czy dwóch. Mylnie więc większość z nas sądzi, że wystarczy osiągnąć oczekiwane rezultaty i powrócić do dawnych nawyków, które były przyczyną tycia. Odchudzanie to diametralna zmiana nawyków żywieniowych, a więc wyeliminowanie z diety pustych kalorii zawartych między innymi w fast foodach, rezygnacja z napojów gazowanych, a spożywanie ok. 2 litrów wody mineralnej dziennie, zmniejszenie ilości ciężkostrawnego smażonego mięsa na rzecz np. gotowanych na parze potraw. Należy również zwiększyć ilość spożywanych warzyw i owoców, które jak powszechnie wiadomo są źródłem wielu witamin.

Odchudzanie to także regularna aktywność fizyczna, do której zbyt prędko się zniechęcamy myląc ją z nadmiernym wysiłkiem fizycznym. Dla utrzymania zdrowia wystarczy korzystać z basenu raz w tygodniu, czy 2-3 razy tygodniowo wybrać się na spacer czy przejażdżkę rowerem.

Stosując się do tych zasad bardzo szybko przekonamy się, że odchudzanie nie jest uciążliwie tak jak nam się wydawało. Podane zasady są znacznie zdrowsze i bezpieczniejsze niż stosowanie wspomagaczy odchudzania czy innych metod odchudzających, niesprawdzonych, a często promowanych na stronach internetowych, ponieważ powodują naturalny spadek wagi i wyrabianie zdrowego trybu życia, dzięki czemu możemy mieć pewność, że nie wystąpi u nas efekt jojo.

Pamiętajmy, że tycie to długotrwały proces przybierania na wadze, dlatego też najbezpieczniejszą dla organizmu metodą jest stopniowa utrata nadmiaru kilogramów. Regularna aktywność wyeliminuje możliwość pojawienia się fałdów zwiotczałej skóry czy rozstępów, ponieważ podczas jej trwania rozciągnięta skóra stopniowo się obkurcza i ujędrnia. Jest to kolejny pozytyw zmiany nawyków na zdrowy tryb życia.

Bardzo szybko przekonamy się także, że zmiany wprowadzone w życie zaowocują lepszym samopoczuciem.

Grzegorz Borkowski

20 lat Grzegorz Borkowski pracuje jakoInstruktor Terapii Uzależnień: Wykształcenie zdobyte: Uniwersytet Medyczny w Lublinie Wspaniała znajomość rodzinnego miasta Łódź

Odkryj mój świat

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *